Spring naar inhoud

Klompenpaden: Loenense Enkenpad

32307504_UnknownIk had al vaak gehoord, dat het klompenpad rond Loenen op de Veluwe een mooie afwisselende route is. Na vanochtend kan ik zeggen, dat het klopt. Loop maar even met me mee.

Deze slideshow vereist JavaScript.

De route is 11 km lang, kan ingekort worden en loopt rond het dorp langs de enken.  Het is een route zonder overstapjes, je loopt ook nergens over akkers of door weilanden, maar veel over paadjes langs boerenland of door bos, af en toe een stukje langs een weg. Glooiend landschap. Regelmatig over grondgebied van Natuurmonumenten. Onderweg een natuurtuin, waar je de kleine vuurvlinder kunt zien. Die zag ik niet, wel veel andere vlinders, die niet lang genoeg stil zaten om ze te fotograferen ( of heb ik geen geduld genoeg? ) .

IMG_0567

Ik liep de route tegen de klok in, en nam aan het eind de tijd om te lunchen bij Bron van Smaak, gevestigd op de binnenplaats van de woonwinkel Kieveen in de oude coöperatie in Loenen. De combinatie van tomatensoep met broodplankje met allerlei lekkers is een absolute aanrader. Mooie winkel trouwens ook. Ze zijn niet alle zondagen open, maar bij het startpunt de Groote Modderkolk (een open erf met zorgboerderij, theeschenkerij en beheerskantoor van Natuurmonumenten) kun je ook terecht in de theeschenkerij.

Klik hier voor meer informatie over het pad.

One Comment Post a comment
  1. Die groene daken hebben wat mij betreft de show gestolen vandaag

    maandag, juli 24, 2017

Plaats een reactie