Skip to content

Lang weekend Wieringen

Met hemelvaart weer een lang weekend naar Wieringen, “het verborgen waddeneiland”. Ik verbleef voor de 2e keer n het huisje van Wil in Stroe , een heerlijke plek vlak bij het wad met prachtige tuin en veel privacy. Omdat mijn familie dicht bij woont, kon ik het mooi combineren met familiebezoek. Verder wandelen, fietsen, vogels kijken, ‘boeken lezen in de tuin en visjes eten (bij Viscentre t Wad te den Oever, lekker, supervers en betaalbaar) . Het mooie weer was een dikke bonus. Alleen zaterdagmiddag voor mij te warm, dus toen maar binnen gebleven en naar de spannende Giro gekeken. Zondag ook even, want ik moest natuurlijk Tom Dumoulin zien winnen. Voor herhaling vatbaar zo’n minivakantie. 

Wat foto’s van het huisje en de prachtige tuin.

 

Bij de haven in den Oever is altijd wat te zien. En ga vooral op zaterdag ook even naar de zeeverse vismarkt. Je kunt de vis in een emmertje op ijs mee krijgen en desgewenst ook ter plekke laten schoonmaken. Ook wordt er ter plekke vis gerookt.

Ook nog dagje naar Zwanenwater geweest, daar laat ik in een ander berichtje wat over zien.

Al met al een zeer geslaagd weekend.

No comments yet

Geef een reactie

