Skip to content

Noord-Hollandpad: van Uitgeest naar Krommenie- Assendelft

IMG_9523Alvorens mijn moeder met moederdag te bezoeken eerst nog even een stukje wandelen: een deel van een etappe van het Noord-Hollandpad. Dus de auto bij het station van Krommenie-Assendelft geparkeerd, met de trein naar Uitgeest en terug gelopen.

IMG_9515

IMG_9518Alles verhard, maar wel een mooi stuk tussen de weilanden door.

IMG_9547

Overal fluitende vogels en kwakende kikkers. Jonge eendjes en meerkoetjes.

IMG_9524

IMG_9544

Schapen en koeien.

IMG_9556

IMG_9559

IMG_9563Ook veel fietsers, hardlopers, en honden uitlaters. Men groet elkaar vriendelijk, en de hardlopers vroegen mij, of ik de dikke karpers in de sloot wel gezien had. Nee dus, daar had ik niet op gelet. En het waren er veel, joekels. Zouden die lekker zijn om te eten?

IMG_9541Onderweg kwam ik langs Fort Krommeniedijk, onderdeel van de Stelling van Amsterdam. En ook vlak langs het kerkje van Krommeniedijk, waar ik indertijd nog geweest ben voor het huwelijk van een jaargenoot.

Lekker even zo’n stukje lopen. En streven om elke dag in elk geval 10.000 stappen te zetten weer gehaald voor vandaag. IMG_9565

IMG_9573

IMG_9579

2 Reacties Post a comment
  1. Heb wel eens gehoord dat karpers nogal gronderig smaken. Maar nooit geprobeerd 🙂

    woensdag, mei 24, 2017
  2. wat is hert daar mooi en froen

    zondag, mei 14, 2017

Geef een reactie

