Skip to content

Noord-Hollandpad : van Noordeinde (Grootschermer) naar Uitgeest

31766384_Unknown
Het is al weer 8 maanden geleden, dat ik een paar dagen op het Noord-Hollandpad liep, hoog tijd om verder te gaan dus. Ik wil het pad dit jaar afronden. Vandaag weer net als vorig jaar, gecombineerd met familiebezoek. Toch nog ca 22 km.

De vorige keer ben ik geeindigd bij Noordeinde van Graft. Vandaag ging ik eerst met de auto naar Uitgeest (zat om 6 uur in de auto, onderweg toch maar even tanken, haalde de trein van 7.26 op het nippertje). Met de trein naar Alkmaar. Vroeger kochten we pennywafels of dropjes in de stationsrestauratie. Deze is nu vervangen door een Hema, waar je kunt ontbijten: 2.50 voor een cappucino en hamkaascroissant. Zo is 1/2 uur wachten niet erg. Daarna met de bus naar Noordeinde. Daar waren er echter 2 van, ik stapte 1 te vroeg uit, Noordeinde van Grootschermer, niet erg, lag ook op de route, de broedtijdvariant. En mooi dorp met oud gemeentehuisje.

31766192_Unknown

Via een pad door de weilanden ging het naar het andere Noordeinde. Vervolgens naar Driehuizen tussen de ganzen en kievitten door.




Daarna richting Akersloot. Deels een saais stuk, tegen flinke wind in over polderweg en langs de vaart. Ik liep hier al eerder met Trekvogelpad, toen waaide het ook hard. Bij Akersloot zelfde pont als toen over het Noord-Hollands kanaal. Vanaf Akersloot ging het Noord-Hollandpad echter andere kant op, langs Alkmaarder  en Uitgeestermeer naar Uitgeest. Jammergenoeg was het broedseizoen, dus je moest deels over een alternatieve route, vlak langs de snelweg. Bij Akersloot een stuk opgelopen met een local, leuk gesprek.



In Uitgeest op zoek naar een visboer voor kibbeling als lunch en door naar het station. Met de auto naar het noorden, druk onderweg. Lekker gewandeld, koffie bij mijn moeder. Was er mooi op tijd, dus ook op tijd weer thuis.

2 Reacties Post a comment
  1. Mooi! Ik ging hier vroeger met vrienden wel eens roeien 🙂

    maandag, april 17, 2017
  2. Mooie schilderijtjes weer.

    zondag, april 16, 2017

Geef een reactie

