Skip to content

More in Gorssel 

Ik ben al een hele tijd van plan om naar de Alma Tadema tentoonstelling in het Fries Museum te gaan. Het is tenslotte heel bijzonder, dat een man uit Dronryp zo succesvol wordt als schilder in Londen, en dat zijn werk als inspiratie dient voor film als Ben Hur. En wat ik er van op internet en in de kranten gezien heb, zien de schilderijen er mooi en romantisch uit, knap werk. Maar ik denk niet, dat het me zal beroeren. En omdat ik nu al een paar keer mijn plan om er heen te gaan, uitgesteld heb ( verkouden, te druk, mooi weer), heb ik nu maar besloten er van af te zien. 

Dus vandaag naar Gorssel, sokken kopen en onderhandschoenen bij René Vos, een wandeling rond het dorp gemaakt (richting IJssel, langs beek,  door bos, over landgoed en door het villadorp) en museum bezocht (museum voor realistische kunst, o.a. mooi werk van Jan Mankes en Carel Willink). Wandeling onderbroken voor koffie met appeltaart bij Boshuis Joppe , want ik wist, dat die daar lekker is. Fijne dag. Qua museum in de regio gaat er echter niets boven de Fundatie, daar altijd verrassende exposities.

more voor de wandelroute, welke ik liep .

One Comment Post a comment
  1. Bekende plek voor me Klaske, een vriendin woonde in Epse en met haar heb ik daar wel gefietst en met de pont weer over de IJssel. Ze woont daar niet meer maar ik ga er vast nog eens naartoe.

    maandag, januari 23, 2017

Geef een reactie

