Skip to content

Tuinen van verwondering

Ik wil jullie attenderen op een prachtige serie over beeldentuinen op tv. Tot nu toe vind ik Gibbs Farm, een beeldentuin in Nieuw Zeeland, het meest indrukwekkend. Lijkt me geweldig om eens te bezoeken. 


Zit er voorlopig niet in, dus heb ik het boek maar besteld, wat er over deze beeldentuinen gemaakt is. Maar Ekebergparken in Oslo, waar ook een aflevering over gemaakt is, dat moet een keer lukken.

Voor meer info en om de serie terug te kijken: 

http://paulkramer-filmmaker.nl/films/tuinen-van-verwondering/

5 Reacties Post a comment
  1. In de jaren ’50 zat ik op de Kon.Academie in Den haag.
    Heb alle tuinen der verwondering gezien; en ben geschokt hoe bij vele van die tuinen de natuur geweld wordt aangedaan met veel spierwit beton,
    kunststof bouwsels in opdringerige primaire kleuren; glas-en spiegelwanden waar vogel zich tegen doodvechten of –vliegen,(Ernst loopt daar één keer: vindt dan al een dode vogel, en ziet een vogel vechten tegen z’n spiegelbeeld; hóé vaak zal dat dan gebeuren?!verder staan er ergens nutteloze betonnen “bushokjes”, ( Ernst gaat voor de goede orde toch maar even op een bankje zitten), veel bla bla; “de rode linten vormen een brug tussen het paviljoen en de bomen”, “de vlechten zijn een symbool van de oneindigheid” ) één van de steenrijke stichters (brazilië)
    zegt: ” Moderne kunst hoeft níét mooi te zijn, maar moet wél wat betekenen. Dat eerste klopt; maar niet helemaal; want veel is lelijk en betekent ook nog ‘ns NIETS.
    Ook zegt hij: “de nieuwsgierigheid die verpakt zit in de natuur, samen met de mens, is de perfectie.” HÜH??!!

    Ja, ik kom nog uit de “ouderwetse school”; maar heb het begrip “KUNST” in de laatste 60 jaar zien escaleren tot een soort krampachtig “vernieuwende”Kunst die nog maar zelden ontroeren kan.

    vrijdag, december 30, 2016
  2. De aflevering waarvan je het “beeld” laat zien , heb ik ook gezien. Wat een gigantisch groot terrein hebben ze daar, heel bijzonder.

    maandag, november 21, 2016
  3. Zo mooi de combinatie van natuur en kunst

    vrijdag, november 18, 2016
  4. Ik heb het ook gezien, het is prachtig en moet ter plekke hier en daar echt een overdonderende indruk maken, lijkt me.

    vrijdag, november 18, 2016
  5. guus heemskerk #

    Hi Klaske, lijkt mij ook geweldig, die tuinen bezoeken, vooral Gibbs Farm. Zullen we er eens over hebben als je hier bent. Werk ze en fijn weekend 😊

    Verzonden met mijn Windows Phone
    ________________________________

    vrijdag, november 18, 2016

Geef een reactie

