Skip to content

Leonard Cohen overleden

Zijn laatste cd had ik al, de teksten lieten blijken, dat hij klaar was voor de dood, en vanmorgen las ik, dat hij overleden is: Leonard Cohen, een geweldige singer songwriter. Heb vanmorgen geluisterd naar muziek van hem. Natuurlijk naar “Hallelujah” en “So long Marianne”. De Noorse Marianne Ihlen uit dit nummer overleed deze zomer. Leonard Cohen schreef haar toen een brief, welke haar werd voorgelezen 2 dagen voor ze buiten bewustzijn raakte en overleed. Hij schreef: ‘Wel, Marianne, we zijn in de tijd aanbeland dat we zo oud zijn dat onze lichamen aftakelen en ik denk dat ik je heel spoedig zal volgen. Weet dat ik zo dicht achter je aan kom dat als je je hand uitstrekt, ik denk dat je de mijne kan raken”.

Daarna is zijn laatste cd “you want it darker “afgerond en verschenen, de positieve recensies heeft hij nog kunnen meemaken. En nu is het leven voltooid, er komt niks meer bij. Hij heeft zijn laatste Hallelujah gezongen.

2 Reacties Post a comment
  1. Dag Klaske, je hebt het mooi beschreven over Leonard Cohen. Gelukkig kunnen we zijn cd’s nog luisteren en die vind ik prachtig.

    donderdag, november 17, 2016
  2. Stijlvol in memoriam voor Cohen.
    Ik luisterde bepaald niet dagelijks nar hem, maar zo af en toe gaan we er toch nog wel eens voor zitten om ons stilletjes te laten meevoeren op zijn melancholieke klanken.

    zaterdag, november 12, 2016

Geef een reactie

