Skip to content

Baltische Zielen

Gisteren in Epe naar een voorstelling door Jan Brokken (auteur van het boek “Baltische Zielen”), Ursula Schoch (viool) en Marcel Worms (piano). Jan vertelde over de geschiedenis van de Baltische staten aan de hand van ontmoetingen, die hij daar gehad heeft. Ursula en Marcel vertolkten werken van de Esten Arvo Pärt, Heino Eller en Ester Mägi, de Let Peteris Vasks, en de Lithauers K.M. Cirulionis en Jurgis Gaizauskas.

Het was een geweldig boeiende avond. Ook heel actueel met de politieke ontwikkelingen, in de Baltische landen is er angst voor Rusland en Poetin, wat nog weer versterkt wordt door de verkiezing van Trump tot president van de VS.
Mooie muziek gehoord (heb geprobeerd een video vanaf Youtube te uploaden, maar kan deze niet bekijken, vlgs mij moet je je er op abonneren. Kan ik me ook wel voorstellen, als het je broodwinning is) .
Het boek van Jan Brokken heb ik al, maar natuurlijk wel weer met 2 boeken en 2 cd’s naar huis gegaan, want zowel van boeken als muziek krijg ik niet snel genoeg. Van Pärt heb ik 7 cd’s, maar er kon er nog wel 1 bij. En de andere componisten kende ik niet, dat is dan extra leuk.
De voorstelling werd georganiseerd door het Cultureel Platform Epe . Er komen nog meer mooie voorstellingen aan, Shakespeare is al uitverkocht, maar ik ga nog wel naar een avond met fadomuziek en een cellooctet. En dat in Epe. Toen ik hier 30 jaar geleden kwam wonen, was er op cultureel gebied eigenlijk niets te beleven. Dat is nu wel anders. Dus vanavond naar de film, Rams, een IJslandse film. Verheug me er op. Jullie horen nog wel, hoe het was.

3 Reacties Post a comment
  1. Gezien en ga deze zeker aanschaffen ! Prachtige muziek

    vrijdag, november 11, 2016
  2. Vandaag in Trouw een goede recensie over de nieuwe cd van Capella Amsterdam: Pärt ‘Kanon Pokajanen’. Kreeg 5 sterren!

    vrijdag, november 11, 2016
  3. Net wat je zegt, en dat in Epe. Dat verwacht je – ik niet – in Epe. Leuk hoor, al die culturele evenementen. Veel plezier vanavond.

    vrijdag, november 11, 2016

Geef een reactie

