Skip to content

Paddenstoelen zoeken

img_1596Mijn jongste nichtje is dit weekend wezen logeren. Natuurlijk gingen we het bos in, paddenstoelen zoeken.Ze waren er volop na de regen van de afgelopen tijd. Fijn dat we vliegenzwammen vonden, de aardsterren waren heel bijzonder, maar de tonderzwammen waren haar favoriet.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

We keken ook naar diersporen, en er was een heel bijzondere rups te zien. Ik heb opgezocht hoe hij heet Meriansborstel. De vlinder is veel onogelijker. 

img_1583

Volgens Floor was ik van haar familie degene, die het meeste van de natuur wist. En het was in de herfstvakantie ook de dag, dat ze het langste buiten was geweest. En die battle met haar ouders, wie de meeste soorten paddenstoelen had gezien die dag, die hebben we natuurlijk gewonnen. We hadden 19 soorten. Maar vraag me niet, hoe ze heten. Ben ook benieuwd, hoeveel ik er dit weekend zie, want ik vond het aantal soorten nog tegen vallen.

2 Reacties Post a comment
  1. Wat een mooi compliment van je nichtje 🙂

    woensdag, november 9, 2016
  2. Wat een fantastisch mooie rups

    donderdag, oktober 27, 2016

Geef een reactie

