Skip to content

Vogels kijken bij Oud Reemst

IMG_7142.JPGHet was zaterdag weer heerlijk weer om er op uit te trekken. De ochtenden worden frisser (vandaag, zondag, hier voor het eerst nachtvorst), maar het blijft droog en was zaterdag zonnig weer. Goed weer voor de boeren om te oogsten, mijn broer heeft de aardappels vorige week gerooid, had gewacht tot het wat geregend had, want het was wel erg droog. Ook de maisoogst hier in de regio verloopt voorspoedig. Ik ben echter geen boerin , dus had ik tijd om met de vogelaars van KNNV Apeldoorn mee te gaan naar Oud Reemst/ Planken Wambuis, een gebied op de Veluwe. Er zitten daar in deze tijd van het jaar veel zangvogeltjes, staan o.a. zonnebloemen. Maar ondanks diverse telescopen lastig om te onderscheiden, wat het zijn voor kleine vogeltjes. Totaal kwamen we tot 30 soorten, de raaf hoorden we pas, toen we in de zon bij een uitkijkpunt ons tellijstje aan het maken waren. In februari zagen we hier veel kepen, nu zagen we er in elk geval 1, maar die liet zich wel goed bewonderen. De klapekster heb ik helaas gemist, toen het mijn beurt was bij de telescoop, was hij weggevlogen. Volgende keer dan maar. IMG_7146.JPG

161008-oud-reemst-planken-wambuis

2 Reacties Post a comment
  1. Bladkoning heb ik ook nog nooit gezien
    Klapekster echter bijna elk jaar wel in de winter op de Veluwe

    zondag, oktober 9, 2016
  2. Dertig is toch een mooi aantal denk ik. Het is toch wel weer spannend wat je allemaal tegen ga komen. Ik zou zelf graag eens een bladkoning willen zien en ik hoop ook op de klapekster.

    zondag, oktober 9, 2016

Geef een reactie

