Skip to content

Zomeravond

Wat een verschil met vorige week. Op Schiermonnikoog niet een keer buiten gezeten, bijna steeds de handschoenen aan en vaak een muts op. En nu: voelt als zomer. 

Zit in de tuin en hoor de vogels, merelconcert, groenlingen schreeuwen tussendoor. Mussen tjilpen en koolmees zaagt. Kinderstemmen in de verte. Voelt als zomer. Ineens denk ik: zijn de gierzwaluwen er ook ? Zag ze al eerder, maar toen was het koud. Kijk naar boven, en ja hoor, daar vliegen ze. En meteen hoor ik ze ook. Gek hoe selectief je waarneming is. Nu de vleermuizen nog, maar dan moet het eerst gaan schemeren.

2 Reacties Post a comment
  1. Herkenbaar dat selectieve waarnemen. Ik had het deze week met kikkers.

    maandag, mei 16, 2016
  2. Ja, de verschillen zijn wel weer erg groot. Ik denk, dat ik morgenmiddag voor het eerst dit jaar maar weer een plekje in de koelte opzoek … 🙂

    zaterdag, mei 7, 2016

Geef een reactie

