Skip to content

“De nieuwe wereld” van Frank McCourt

Van deze schrijver las ik eerder ” De as van mijn moeder” over zijn jeugd in het arme Ierland. Dit tweede boek vertelt over de jaren erna, na zijn remigratie naar de VS. Hij is in NY geboren uit Ierse ouders, ivm armoede keerde het gezin terug naar het Ierland. Op 18 jarige leeftijd gaat hij terug naar NY met de hoop op een betere toekomst, wat eerst enorm tegen valt. De eerste helft van dit boek heb ik in 1 ruk uitgelezen, maar op een gegeven moment ging het me minder boeien. Al met al vond ik het eerste boek van de schrijver het beste.

  

4 Reacties Post a comment
  1. Dag Hendrika
    Ik heb je nog niet gebeld , maar denk dat je wilt vragen of ik evt voor scio Drachten wil werken. Mijn agenda is echter vrijwel vol, alleen nog beperkt ruimte voor een klus dicht bij huis en dat s Drachten niet. Dus…. Maar niet bellen?

    vrijdag, april 8, 2016
  2. SCIO Gemeente Dr8en… šŸ¤”

    donderdag, maart 31, 2016
  3. Waarover wil je contact Hendrika?

    donderdag, maart 31, 2016
  4. Kun u mogelijk es telefonisch contact met mij opnemen? (06-45510347) Alle privacy een must… Groet, Hendrika šŸ£

    donderdag, maart 31, 2016

Geef een reactie

