Skip to content

Hanzestedenpad: door de sneeuw van Hasselt naar Zwolle


Toen ik van morgen wakker werd , voelde ik al een fris windje via de openstaande balkondeur over mijn neus waaien. Toen ik de gordijnen open deed was ik echter erg verrast: sneeuw! Ze hadden voor vandaag regen en natte sneeeuw voorspeld, maar het was goed wit bij ons op de Veluwe en in Overijssel. Dus met een gangetje van 80 over de snelweg naar Zwolle (alleen rechterbaan begaanbaar) , met de bus naar Hasselt en in bushokje regenkleding aantrekken. Zo hielden we het prima droog, en door de sneeuw was het geen saaie grijze wandeling , deze laatste etappe van het Hanzestedenpad.


Hasselt  gingen we niet in, de route ging direct via de brug het Zwarte Water over, eerst over het industrieterrein ( een paar jaar terug werkte ik daar nog in een betonfabriek) . Daarna over een dijk, en rustige weggetjes, langs boerderijtjes via nieuwbouwwijk Stadshagen en Westenholte naar de IJssel. Langs de Katersveerse sluizen en door het park Engelse werk naar Zwolle. Eerst nog naar museum de Fundatie ( mooie tentoonstelling nederlandse portretfotografie; ook schilderijen van Ans Markus, maar daar houd ik niet zo van ) , daarna aan de warme chocolademelk om nog even na te praten . Heerlijke dag.


img_2640img_2643img_2648img_2651img_2652imageimage

6 Reacties Post a comment
  1. Wat heb je een mooie foto’s gemaakt tijdens de wandeltocht! De sneeuw geeft toch wat extra’s.

    zondag, februari 21, 2016
  2. Hermien #

    wat een mooie sfeerfoto’s

    maandag, februari 15, 2016
  3. Om te wandelen was het niet het allerbeste weer, het lijkt me nogal guur. Maar je foto’s maken toch wel duidelijk dat het de moeite dubbel en dwars waard was. Dankzij de sneeuw heb je van prachtige landschappen kunnen genieten.
    Hier heeft het gisteren de hele dag geregend, dus wat dat betreft had je het veel minder kunnen treffen.

    maandag, februari 15, 2016
  4. Mooi sneeuwlandschap.Hier geen vorst of sneeuw.Koud en droog tot de middag en dan regen en dat word ik echt beu.

    zondag, februari 14, 2016
  5. Er waren best veel wandelaars in de buurt van Zwolle. En veel kinderen met sleetjes. 😊🌞😉

    zondag, februari 14, 2016
  6. Bikkels!!

    zondag, februari 14, 2016

Geef een reactie

