Skip to content

Uitwaaien op Schier

IMG_2979

Een paar dagen op een waddeneiland voelt altijd aan als een langere vakantie. Deze keer was ik op Schiermonnikoog, en logeerde ik voor de derde keer in Herberg Rijsbergen. Beviel weer goed, fijne plek, weg van de drukte. Veel gefietst, vogels gekeken, langs de zee gelopen. En tijd gehad om een boek te lezen. Het was wel koud en waaide erg hard, dus blij dat ik een vest met capuchon mee had, je zag veel mensen met mutsen op. 1 ochtend motregen, verder wel droog en in elk geval deel van de dag zon.

IMG_2879

De eerste orchideeën bloeien (brede orchis?) , en ook o.a. Engels gras en boshyacinthen.

IMG_2882IMG_2915IMG_2902

Veel vogels te horen, maar leek of er minder grutto’s dan andere jaren, en ik heb ook geen kluten gezien. Nachtegalen hoorde ik zingen en een groepje kneuen . Meest bijzondere :volgens mij heb ik bij de Kobbeduinen(kon het bijna niet geloven, maar zag duidelijk de kleuren en zat boven in een boompje) een grauwe klauwier gezien. Omdat ik alleen was heb ik geen bevestiging van een ander. Maar het zou kunnen, worden als zomergast af en toe gezien  op de waddeneilanden, en vroeger broedden ze in dit gebied.Zekere waarnemingen: 58 soorten . En dan nog de grauwe klauwier. 

Zie trouwens een typefout in lijstje, de wielewaal,moet natuurlijk spreeuw zijn

IMG_3002[1]

IMG_2976IMG_2864IMG_2916IMG_2917IMG_2992IMG_2926 IMG_2993 IMG_3001

Prachtige landschappen, maar ook indrukwekkende plekken, waaronder de begraafplaats Vredenhof in de duinen, waar drenkelingen begraven liggen, waaronder slachtoffers uit eerste en tweede wereldoorlog.

IMG_2900 IMG_2903

Een paar fijne dagen gehad. En hoewel het eiland erg vol zat ( veel families met kinderen en honden) zijn er genoeg rustige plekke , waar je niemand ziet.

IMG_2907 IMG_2908

5 Reacties Post a comment
  1. Ik ben er nog nooit geweest op Schier, wel Texel en Terschelling. Als ik je foto’s bekijk, is het wel de moeite waard. De grauwe klauwier dat is toch wel top. Jaren geleden zag ik er een in Drenthe, mooi om mee te maken.
    groet Wil

    donderdag, mei 21, 2015
  2. En je komt weer met schitterende beelden thuis! Op je foto’s is niet te zien dat het druk was.

    maandag, mei 18, 2015
  3. Mooi! Op zo’n eiland zit je voor het gevoel inderdaad meteen in een andere wereld, min of meer los van tijd en werkelijkheid. 🙂

    zondag, mei 17, 2015
  4. Ja, heel apart,om elkaar dan zo tegen te komen.
    Ik vind het altijd heerlijk op de eilanden, binnenkort dus Ameland met een vriendin😊

    zondag, mei 17, 2015
  5. Tja, en dan komen we elkaar daar zomaar tegen 🙂 ! Wat was her er mooi hè. We gaan er ook gauw weer eens heen en dan om te wandelen. Als je fietst, zeker met anderen, dan kan je niet ieder moment van je fiets springen om iets beter te bekijken of te fotograferen.

    zondag, mei 17, 2015

Geef een reactie

