Skip to content

Geluk zit hem in een klein vogeltje 

Deze blauwborst zagen we al wandelend langs een lang en saai kanaal in België. Geen mooie etappe. Maar als je dan zo’n vogeltje ontdekt : geluksmoment. Ik hoorde eerst het geluid en door de combinatie met de zangvlucht  dacht ik aan een blauwborst. Gecontroleerd op de telefoon: kon kloppen. Dan het riet afspeuren en geduldig wachten, tot ik hem zag. Geweldig. We hebben een tijd staan luisteren en kijken, er zaten er 3 te zingen in het riet. Meer foto’s van het Grenslandpad volgen later.

9 Reacties Post a comment
  1. Wauw dat is echt geluk hebben! Maakt alles weer goed en minder saai. Ik heb er vorige week naar gezocht maar ik moet nog even doorzoeken.

    groet Wilie

    donderdag, april 9, 2015
  2. Karijn Vermeulen #

    Dit is wel een bijzondere foto passend bij het thema blauw! Zelf nog nooit gezien. Twee weken terug wel ook kraanvogels gezien onder Eindhoven.

    woensdag, april 8, 2015
  3. Gerda, ik heb de apps Vogels van Europa en Vogels in Nederland. Zit inderdaad ook geluid bij

    dinsdag, april 7, 2015
  4. Prachtig! Ik heb al diverse keren zonder resultaat naar een blauwborst uitgekeken. Aangezien de aanhouder nog wel eens schijnt te winnen, blijf ik er maar gewoon naar uitkijken.

    dinsdag, april 7, 2015
  5. Gerda Hijink #

    Bedankt voor je prachtige waarnemingen telkens weer, ik geniet ervan.Zou ik mogen weten welke app je gebruikt op je telefoon en zit daar ook geluid bij?Ik zou ook graag zoiets installeren.
    Gerda

    dinsdag, april 7, 2015
  6. Ik heb deze schoonheid ook al eens ontmoet en op de foto kunnen zetten.Het geluk schuilt inderdaad in de kleine dingen.

    dinsdag, april 7, 2015
  7. Wow, mooie foto! Goed gevangen 🙂

    maandag, april 6, 2015
  8. Zag hem eerder bij Oostvaardersplassen, Rottige Meenthe en op Texel. Maar toen was er altijd iemand bij, die me er op wees. Nu voor het eerst zelf ontdekt, extra leuk!

    maandag, april 6, 2015
  9. Bofferd! Geluk zit in kleine dingen ;-). Ik ken de vogel alleen van de plaatjes.

    maandag, april 6, 2015

Geef een reactie

