Skip to content

“Ik kom terug ” van Adriaan van Dis

Ik kom terug - Adriaan van Dis Gisteren wezen wandelen, maar daarna alleen maar zitten lezen. Ik wilde het boek, waar ik donderdag in de winkel (hapje eten bij Waanders in de Broeren) in begonnen was, in één ruk uit lezen. Wat een geweldig boek van Adriaan van Dis over zijn moeder, die bijna honderd werd en zijn relatie met haar. Pas in haar laatste jaren leerde hij haar beter kennen, vertelde ze hem wat meer over haar leven, kon hij haar beter begrijpen. Hij interviewde haar, maakte aantekeningen, en zorgde voor haar. Een ontroerend boek. Ik vind het zijn beste .

De titel “ik kom terug”: zijn moeder geloofde in reïncarnatie.

2 Reacties Post a comment
  1. Els #

    Helemaal mee eens – een heerlijk boek, tweelingzusje/-broertje van Indische Duinen.
    Vooral de beschrijving van de ‘intiemere’ momenten vond ik ontroerend. Mooi geschreven ook. De Indische sferen vond ik ook prachtig.

    dinsdag, maart 31, 2015
  2. Hannie #

    Heb het book ook klaar liggen. Heeft toch wel iets met ‘mijn roots’ te maken. Ben heel benieuwd…..

    zondag, maart 29, 2015

Geef een reactie

