Skip to content

Late Rembrandt 

Gisteren heb ik de tentoonstelling met werken van de late Rembrandt in het Rijksmuseum bezocht. Het was geweldig, om al deze prachtige schilderijen, prenten en tekeningen bij elkaar te zien. Hoewel ik een museumjaarkaart heb, heb ik gekozen voor de speciale avondopenstelling. Daar zijn extra kosten aan verbonden, maar nu geen rij, omtvangst met drankje en muziek en , hoewel het ook nu nog best druk was, de schilderijen heel goed en rustig bekijken, dan weer van dichtbij, om te kijken naar hoe hij schilderde (heel modern, met grove streken, paletmes, verf wegkrassend) en van veraf om het effect te bekijken. Prachtig hoe hij met licht speelde, hoe hij de aandacht van de kijker weet te trekken naar de essentie. En in elke zaal was een gids, die veel wist te vertellen, interessante achtergrondverhalen, of je wijzend op dingen, die je zelf anders niet had gezien.  Het was echt prachtig. En nu ik vriend ben van het museum kan ik een volgend bezoek ook langs de rij lopen.

One Comment Post a comment
  1. Hannie #

    Is ook nog een wens om naar toe te gaan. Ik heb al voorpret op kpnrijksmuseum/late rembrandt en jij nog nagenieten van wat je al gezien hebt.

    zondag, maart 22, 2015

Geef een reactie

