Skip to content

HET Symfonieorkest: dubbelconcert voor viool en cello van Brahms en meer

Donderdag naar Zwolle voor een concert van ” ons” orkest, HETSymfonieorkest uit Enschede. Ik heb enorm genoten, vooral bij het eerste werk, het dubbelconcert voor viool (Antje Weithaas) cello (Quirine Viersen) en orkest bezorgde mij al bij de eerste maten kippenvel, voor mij een teken dat de muziek mij enorm raakt. Het was werkelijk prachtig .Na de pauze genoten we van balletmuziek van Stravinsky (Le baiser de la fee, geinspireerd door Tsjaikovski) en Tsjaikovski (Francesca da Rimini met duidelijk hoorbare hel).
Hierna nog een nazit, waarbij het ensemble LITE van het orkest in de foyer speelde (geweldig om hen bij een feest te laten spelen, zouden ook goed passen in de zomeravondconcerten bij ons in het dorp) en je met een aantal musici kon napraten. Leuk om zo onze waardering te kunnen laten blijken. Vrienden van het orkest waren we al, dat hoefden we ons niet meer te maken. Later dit seizoen nog een keer een concert van hen. Overigens is de muziekwereld een internationaal gebeuren, wij spraken met een trompettiste uit Friesland (altijd zo leuk als ik onverwacht fries hoor praten) en een violiste uit de VS, die hier al heel lang woonde.

Ik kon op de site geen trailer van dit concert vinden. Daarom maar een youtube link naar een oude uitvoering van het concert van Brahms .

No comments yet

Geef een reactie

