Skip to content

De Parelvissers

Donderdag naar de opera geweest, de Parelvissers door de Reisopera. Deze opera kende ik nog niet, het beroemde duet bleek ik echter toch wel te kennen. Het verhaal speelt zich af op Shri Lanka, waar 2 vrienden verliefd zijn op dezelfde vrouw. Een verhaal over liefde, vriendschap, opoffering. Mooi gezongen door jonge zangers, en ook het Noord Nederlands orkest onder leiding van een franse dirigent speelde erg goed. Dat Bizet ook Carmen gecomponeerd heeft, vond ik duidelijk te horen, af en toe deed de muziek me hier aan denken, met name in de koordelen.

Het enige wat mij een beetje stoorde, waren de 3 dansers, die steeds over het beeld golfden. Van mij had dat niet gehoeven, voegde voor mij niets toe, was eerder de reden dat ik af en toe de ogen dicht deed om me op de muziek te concentreren.

Ben wel erg blij, dat de Reisopera kans ziet om ondanks veel minder subsidie nog steeds het land in te trekken met mooie voorstellingen. Ook mooi dat jong talent een kans krijgt. Ik heb recent dan ook maar besloten om Vriend te worden.

2 Reacties Post a comment
  1. Helemaal mee eens

    zondag, februari 15, 2015
  2. Hopelijk kunnen ze hun hoofd boven water houden want cultuur is ook nodig voor een goede ontplooiïng van de mens

    zondag, februari 15, 2015

Geef een reactie

