Skip to content

Boerenkinderen en natuurbeleving

Mijn bejaarde buurvrouw past op de cavia van een volwassen kleindochter. Ze vertelde gisteren dat ze het hok open had laten staan, en het beest nu op de grond gevallen was op zijn kopje. Snijtand kapot. Bij dierenarts geweest, krijgt nu voeding , antibiotica en maagbeschermer met een spuitje.
Ik dacht: bij ons in de familie zouden we met een cavia niet naar de dierenarts gaan en voor een vogel ook niet de dieren ambulance bellen. We zijn wel dieren liefhebbers, maar een boerenfamilie, die gaan toch wat anders met dieren om dan “gewone” burgers. Dat dit klopt bleek uit de mailwisseling met mijn 10 jarig nichtje vandaag. Tessa is een natuurliefhebber, erg geinteresseerd in vogels.,image

Van Tessa
Halo tante klaske we hadden een vogel tegen het raam en zen pootje was stuk weet u welke vogel het is wij dachten de tjiftjaf of de
goudhaan welke vogel denkt u dat het is

Tessa volgens mij is dit een vink
Leeft hij nog? Wat gaan jullie er mee doen?
Groetjes tante Klaske

Tessa schreef vervolgens
We lieten hem net vrij maar maxim zou de poes wegjagen van de vogel maar was tussendoor geglipt e sprong de poes op de vogel en is nu dood en poes mauwert is hem aan het op eten groetjes tessa

6 Reacties Post a comment
  1. Hallo Klaske, dit herken ik…mijn vader zou vroeger ook nooit naar een dierenarts gaan met een marmot, cavia of wat dan ook. We hadden altijd dieren maar dat ging op zijn boers… Mijn kinderen geven af en toe kapitalen uit voor de poes, vogel of konijn.

    groet Wil

    maandag, januari 12, 2015
  2. guusje heemskerk #

    Toch wel wat hardvochtig Klaske, ik ben tuindersdochter en dacht er ook niet over om met de caviade dierenarts te belasten, maar dit vogeltje… ach, wel zielig en ook beetje dom.Is zij een boerendeernke??Een van de tweeling van je broer?Groet Guus

    Date: Sun, 4 Jan 2015 16:08:05 +0000 To: guusjeheemskerk@hotmail.com

    maandag, januari 5, 2015
  3. Wat een prachtig verhaal! šŸ™‚

    maandag, januari 5, 2015
  4. šŸ˜€ Ik zit te schaterlachen om de nuchtere reactie van je nichtje, ik zie het helemaal voor me.

    zondag, januari 4, 2015
  5. Leuk verhaal, Klaske. Ik ben niet uit een boerenfamilie afkomstig, maar geef toch de voorkeur aan wat nuchterder omgaan met dieren. Natuurlijk dieren goed behandelen, maar dat ‘gepruts’ vind ik niets :-).

    zondag, januari 4, 2015
  6. Ik las net nog dat iemand zijn goudvis die een obstructie had heeft laten opereren Ik wist niet wat ik las.Ik hou van dieren maar vond dit er toch over.

    zondag, januari 4, 2015

Geef een reactie

