Skip to content

Les Revenants

Ik heb pas de serie Les Revenants bekeken. Na alle Scandinavische series nu eens een Franse serie, zich afspelend in een bergdorpje, waar een aantal overledenen terug komen. Dat leidt tot allerlei dramatische ontwikkelingen, want niet iedereen zit op hen te wachten. Er gebeuren nog meer verontrustende dingen, de stroom valt vaak uit, en het niveau van het stuwmeer daalt zonder aanleiding.
Qua sfeer deed de serie me denken aan Twin Peaks. Spookachtig, mysterieus, mooie omgeving, goed geacteerd. Maar op het slot is de plot toch niet genoeg uitgewerkt en de laatste afleveringen wisten me minder te boeien.  Er komt een vervolgserie, maar ik weet dan ook niet of ik die wel ga bekijken.
Eerst maar de serie Thicker than Water bekijken, waarvan ik de dvd’s van Bart en Johanna kreeg. Hoefde vandaag nergens naar toe, dus ’s morgens kerstmuziek geluisterd (Bach, Bach en nog eens Bach) , en ’s middags de eerste 2 afleveringen van de Zweedse serie bekeken. Boeiend. Begin doet wel denken aan de Legacy, een Deense serie, ook daar heeft de moeder een verrassend testament gemaakt.
Denk nu niet dat ik tv verslaafd ben, maar het is wel heerlijk relaxen na een dag werken met zo’n spannende serie. Ben deze weken ook wat meer vrij. Als het van dat donkere weer is, is op de bank voor de tv hangen heel prettig. Maar wie weet komt er zaterdag sneeuw, dan gaan de wandelschoenen vanzelfsprekend aan

5 Reacties Post a comment
  1. Zelf kijk ik weinig Tv .Ik ben vaak met hobby’s bezig of lezen.Leuk dat je er zo erg van kunt genieten Klaske

    zaterdag, december 27, 2014
  2. Heerlijk, lekker ‘op de bank hangen’ en genieten van een boeiende film. Ik ben bezig met ‘Mad men’, vorig jaar in blijven steken, serie weer geleend, maar of ik er ook daadwerkelijk aan toe kom??

    vrijdag, december 26, 2014
  3. ‘De nieuwe wildernis’ hebben we op DVD, dus die konden gevoeglijk laten lopen vanavond. 🙂

    vrijdag, december 26, 2014
  4. Ik heb naar de film “de nieuwe wildernis ” gekeken. De collegetour bekijk ik nog wel op uitzending gemist. 😉
    Beide de moeite waard.

    vrijdag, december 26, 2014
  5. Op basis van de promo heb ik me er niet toe kunnen zetten om deze serie te volgen. Maar ik heb vanavond wel ruim een uur lang met volle teugen genoten van John Cleese in ‘College Tour”.

    vrijdag, december 26, 2014

Geef een reactie

