Skip to content

Museumbezoek : Stedelijk Museum Amsterdam

Afgelopen vrijdag had ik met een vriendin in Amsterdam afgesproken. Het was druk in de stad en goot van de regen. We waren allebei met de auto, onderweg naar dezelfde P&R, maar deze was vol, dus beide ergens anders geparkeerd, voor we elkaar, later dan gepland, in het museumcafé ontmoetten. Koffie met iets lekkers en bijkletsen. Daarna de tentoonstelling met werken uit de collectie van Martijn en Jeanette Sanders bekeken in het Stedelijk Museum . Bijzondere werken bij, soms heel beklemmend, bijv. het werk van Kiefer.

Gilbert & George, 'Bad Thoughts' (no.9), 1975, 4 foto's, 120 x 100 cm. Collectie Sanders, Amsterdam

Heerlijk om een tijdje door het museum te dwalen, ook nog even naar de permanente expositie. Ik heb 9 jaar in Amsterdam gewoond, toen kwam ik vaak in dit museum. Nu was het al weer even geleden, ik heb niet meer zo’n trek om naar de drukke stad te gaan. Blij dat ik weer thuis was. Ik ben geen stadsmens, maar een plattelandsmens. Zullen de boerengenen wel zijn. En gelukkig zijn er dichterbij ook mooie musea. Binnenkort maar weer eens naar de Fundatie in Zwolle.

One Comment Post a comment
  1. Bij slecht weer is een museum bezoek altijd een aanrader.

    maandag, augustus 25, 2014

Geef een reactie

