Skip to content

Grote Rivierenpad: van Ameide naar Schoonrewoerd

Gisteren een heerlijke wandeldag: wolken, wind, zon, lekkere temperatuur en prachtig landschap met weilanden, rietlanden, wilgenbosjes, en de rivier de Lek.

DSC00203DSC00246

Met Tonny, Nera en Dini liep ik een stuk van het Grote Rivierenpad. We startten in Ameide aan de Lek, liepen via Zouwboezem naar Lexmond, en vandaar naar Schoonrewoerd. Een prachtige wandeling met graskades, rustige weggetjes, en paadjes door bosjes. Alleen het stuk langs de Lek moest je op het verkeer letten, daar waren ze ook met de weg bezig.

DSC00207DSC00208 DSC00215

Onderweg mooie bloemen, oa waterlelies. Maar hoe heten die kleine witte bloemen? Tonny dacht watergentiaan, die zagen we ook, maar zijn geel.

DSC00239 DSC00251Onderweg zagen we veel vogels, vooral zwanen, eenden, ganzen en meerkoeten, maar ook een paar keer een purperreiger, en ik zag een bruine kiekendief.

DSC00236 DSC00265

Lekker lopen over mooie paadjes.

DSC00221 DSC00222DSC00230DSC00240Het landschap had door Ruysdael geschilderd kunnen zijn, echt Hollands.

DSC00225 DSC00228 DSC00232 DSC00242Langs de Lek was het ook prachtig.

DSC00244 DSC00245 DSC00247Onderweg bomen vol fruit. We kochten allemaal een zak pruimen, en ik ook nog 2 potten jam. Lekker

DSC00276DSC00264DSC00279In de weilanden vee. Vooral de geiten waren leuk.

DSC00243 DSC00256 DSC00271 DSC00273

En hoewel het een heel zomerse dag was, kun je toch al zien, dat de nazomer er aan komt. Je ziet het ’s morgens ook al aan het licht, wat verandert van kleur.

DSC00262Geen onaardige plek om te wonen.

DSC00275 DSC00277

We eindigenden in Schoonrewoerd, gemeente Leerdam.

DSC00280De foto’s zijn gemaakt met mijn nieuwe compactcamera. Na bezoek aan fotozaken in Urk en den Ham is de keuze gevallen op de Sony DSC HX400V. Een camera met Zeiss lens, groot zoombereik. Wel nog even wennen, de bediening is net even anders. En de extra opties moet ik ook nog ontdekken, je kunt de foto’s via wifi naar je computer sturen. Is me nog niet gelukt. Natuurlijk is de gebruiksaanwijzing, die je er bij krijgt, maar heel beknopt, de rest moet je van internet halen. En daar heb ik nog geen tijd voor gehad. Komt wel. Camera maakt in elk geval wel mooie foto’s en de basisfuncties zijn gemakkelijk te vinden.

7 Reacties Post a comment
  1. Ja, prachtig!

    maandag, augustus 11, 2014
  2. Mooi he, Nederland!

    maandag, augustus 11, 2014
  3. Dank je Els , weer wat geleerd, nooit van gehoord 🙂

    maandag, augustus 11, 2014
  4. Ik hoop binnenkort tijd te hebben om te oefenen. Ik hoop ze inderdaad op tablet te kunnen zetten, kun je zo leuk bekijken

    maandag, augustus 11, 2014
  5. Els Beelen #

    Overigens, die witte bloemetjes waarvan jullie de naam niet wisten lijken me kikkerbeet. 🙂

    maandag, augustus 11, 2014
  6. Els Beelen #

    Mooie foto’s weer, Klaske. Ik heb voor de vakantie ook een nieuwe compactcamera gekocht, een Panasonic Lumix DMC-TZ55. Fijn licht dingetje om mee te nemen op de wandelingen, maar inderdaad wel wennen aan de instellingen. Er zit ook Wifi op net als bij jou. De beknopte handleiding geeft daar juist veel info (vinden ze blijkbaar erg belangrijk, haha), en het is mij wel gelukt ze tijdens de vakantie al op mijn tablet te zetten, zodat we de foto’s goed konden bekijken. Is dus wel een leuk extraatje. Ik ben er nog niet aan toe gekomen ze op de pc te zetten; nu het weer minder wordt zal ik dat binnenkort wel doen.

    maandag, augustus 11, 2014
  7. Mooie wandeling en je hebt inderdaad knappe foto’s gemaakt met je nieuwe camera

    zondag, augustus 10, 2014

Geef een reactie

