Skip to content

Naar de film: Nachttrein naar Lissabon

Als ik geen tijd heb om naar de film te gaan, maar de film vlgs. vriendinnen wel een aanrader is, krijg ik hem soms te leen om thuis te bekijken. Zo ook de film “nachttrein naar Lissabon ” naar het boek van Pierre Mercier. Over een leraar klassieke talen , die de suïcide van een vrouw voorkomt, een boek in haar jas vindt, in de ban raakt van dit filosofische werk en op zoek gaat naar de schrijver in Portugal. Over de zin van het leven, de revolutie in Portugal en een tragische liefdesgeschiedenis.
Zeker geen slechte film, maar ook geen topper. Vond ik van boek trouwens ook. Ik herinner me van het boek, dat ik er eerst niet goed in kon komen door alle filosofische bespiegelingen. Kreeg wel zin om zelf ook een keer onvoorbereid ergens heen te gaan, maar te zien, waar je terecht komt. Of ergens naar op zoek te gaan.

No comments yet

Geef een reactie

