Skip to content

Eigen tempo

20140209-194441.jpg

Mijn vroegere gymnastiekleraar zou het niet hebben geloofd: ik ben gestart met joggen. Met behulp van programma slimrun werk ik aan mijn conditie. De muziek en de afwisseling tussen dribbelen, joggen en wandelen maken dat ik het tot nu toe goed volhoud. Inmiddels loop ik ca 6 km binnen 3/4 uur. En het gekke is: ik vind het nog leuk ook! Terwijl ik vroeger met gym al moeite had met een rondje om de paardenrenbaan. Nu weet ik wel waarom: ik probeerde de anderen bij te houden en dat lukte niet. Nu ik mijn eigen tempo aan houdt, gaat het steeds beter. Dus gisteren voor het eerst met een trimloop van 6 km mee gedaan. Trots op me zelf! Ben overigens niet van plan te gaan trainen voor grotere afstanden. Heb ooit mijn enkel gebroken gehad, dat lijkt me niet verstandig. Maar je kunt vanuit mijn huis heel leuke rondjes van 5-6 km lopen, en daarna heb ik net zo’n voldaan gevoel als na een hele dag wandelen. Omdat ik ook nog 1x week spinning doe, houd ik de basisconditie op peil. Voor mijn 40e sportte ik niet. Nu zou ik het heel erg missen.

9 Reacties Post a comment
  1. Voel me niet verplicht hoor, maar half uur hardlopen in eigen tempo geeft me net zo’n goed gevoel als halve dag wandelen. En als zzper heb ik het momenteel druk, dus dan is dit een mooi alternatief om af en toe te gebruiken.
    Voor wandelen is trouwens toch nog een ander woord dan “rinne” , mijn moeder ging vroeger altijd ” keurje” , dat was relaxed wandelen

    donderdag, februari 27, 2014
  2. Trynke #

    Wij friezen noemen wandelen lopen.
    Hardlopen was vroeger voor koeriers , dat is nu niet meer nodig.
    Een stevige wandelpas vele uren per week ; daar mag je best trots op zijn Klaske. Voel je niet verplicht tot de hoogste versnelling.
    Succes.

    donderdag, februari 27, 2014
  3. Goed bezig ………..

    zondag, februari 16, 2014
  4. Knap van je….leuk dat je er zoveel plezier in hebt!

    groet Wil

    donderdag, februari 13, 2014
  5. Knap hoor!
    Een jaar of 20 geleden jogde ik ook nog wel eens wat, en als er eens ijs lag, dan stapte ik op de schaats. Tegenwoordig vind ik dagelijks een kuiertje mooi genoeg.

    maandag, februari 10, 2014
  6. Je bent goed bezig!!

    zondag, februari 9, 2014
  7. Knap van je Klaske

    zondag, februari 9, 2014
  8. Guusje, ik loop alleen. Gisteren was een uitzondering en een stimulans om ergens naar toe te werken. Begin december had Giny dit voorgesteld, 3 km, en ze had ook al uitgezocht waar ik schoenen moest kopen 🙂
    Nu loop ik echter al 6 km, wel met af en toe even stukje wandelen. Maar toch, ik ben verbaasd over me zelf.

    zondag, februari 9, 2014
  9. Guus #

    Goed zo Klaske, ik ben ook juist gestart met lopen, maar zo’n clubje lijkt me echt handig.
    Ik wou dat ik dat in de buurt had en ga straks effe googelen.
    Hou vol!!
    Guus

    zondag, februari 9, 2014

Geef een reactie

