Skip to content

“Blok, de boekhandelaar van mijn vader” , door Jan Brokken

BlokIn opdracht van De Koninklijke Boekverkopersbond schreef Jan Brokken een prachtig boekje over een markante boekverkoper, Blok uit Rotterdam. Dit aan de hand van eigen herinneringen (prachtig hoe hij vertelt, hoe zijn vader na een zondagse preekbeurt buiten eigen gemeente maandags het extra verdiende geld direct spendeerde aan boeken) , interviews met kinderen van Blok, vroegere werknemers en gegevens uit het archief van het NIOD. De man gaat zo echt voor je leven. Fijn om te lezen.

3 Reacties Post a comment
  1. Dag Marten, de eeuw van mijn vader vond ik heel indrukwekkend. Ik heb meer van deze schrijver gelezen, met veel plezier. Altijd ook op snijvlak van het persoonlijke. Dit boekje over de boekhandelaar had ik nooit van gehoord, kwam het toevallig in Gent tegen, terwijl ik een ander boek zocht.

    donderdag, oktober 17, 2013
  2. Marten Fokkens #

    Ken je ook De Vergelding van Jan Brokken? Ook een heel indrukwekkend boek.

    donderdag, oktober 17, 2013
  3. Het leven van gewone en toch” ongewone “mensen kan me altijd boeien Klaske

    donderdag, oktober 17, 2013

Geef een reactie

