Skip to content

File bij de pindakaaspot


naamloos-1020805

Vogels zijn dol op pindakaas. In mijn tuin hangt een pot speciale vogelpindakaas. Het is hier altijd een drukte van belang. Omdat het zomer is, was ik gestopt met voeren. Vrijdag kwam ik echter in de winkel, waar je deze speciale pindakaas kan kopen (4-seizoenen vogelpindakaas, geen zout toegevoegd, en zitten gedroogde insecten en vruchten in), heb toch maar weer ingeslagen, want ik doe er de vogels een groot plezier mee, en me zelf ook, het is zo’n leuk gezicht als je aan tafel zit te eten met zicht op de vogeltjes. Ik was benieuwd, hoe snel ze het door zouden hebben, dat ik een nieuwe pot had opgehangen. Ze letten blijkbaar goed op, wat er gebeurt, want binnen 5 minuten was het een drukte van belang bij de nieuwe voorraad. Her en der zaten mussen te wachten op latjes en dankrand. En ook de mezen waren snel van de partij.

5 Reacties Post a comment
  1. Ik ben er ook gestopt met pindakaas en vetbollen maar voer wel meelwormen elke dag.Hier zitten zoveel nestjes met jongen dat ze het anders niet zouden redden met zo’n massa vogeltjes .

    woensdag, juli 3, 2013
  2. Ja ik was ook gestopt maar ach het is zo leuk:-)

    zondag, juni 30, 2013
  3. Hier hebben de vogels afgelopen winter en voorjaar ook niet te klagen gehad met een keur aan vetbollen en pinda’s en twee potten met speciale pindakaas. De laatste pinda’s heb ik op een bepaald moment opgeruimd en toen de pindakaas op was, ben ik gestopt met bijvoeren. Ze moeten er na verloop van tijd ook weer tegen kunnen om zelf hun kostje bijeen te scharrelen. 🙂

    zondag, juni 30, 2013
  4. Dank je wel
    Jij ook fijne zondag gewenst

    zondag, juni 30, 2013
  5. Hannie #

    Een beter begin van de dag kan je je niet wensen.
    Ik heb genoten van je verslagen en dan is dit het toetje.
    Een fijne zondag, groetjes

    zondag, juni 30, 2013

Geef een reactie

