Skip to content

Naar het rijksmuseum

Zondag een culturele dag, ben naar het Rijksmuseum in Amsterdam geweest. Had al veel gezien op tv van het resultaat na de verbouwing, maar was toch nieuwsgierig. En niet teleurgesteld: het is prachtig geworden. Wat een ruimte en licht is er gekomen door het vrijmaken van de binnenhaven En wat komen de schilderijen prachtig tot hun recht tegen de blauwgrijze muren. De eregalerij is met recht een eregalerij met de Nachtwacht als topstuk. Het was gelukkig nog niet druk, toen ik aankwam, later werd dit dat wel. Maar toen dwaalde ik al door een ander stuk van het museum, het is echt een soort schatkamer. Zo vond ik bijv. de scheepsmodellen prachtig. Ik ben er totaal 4 uur geweest en was nog lang niet uitgekeken . Daarna nog een stadswandeling en heerlijk gegeten en bijgekletst met goede vrienden. Een topdag.

20130611-233611.jpg

2 Reacties Post a comment
  1. Al vast veel plezier gewenst

    woensdag, juni 12, 2013
  2. ik ga in augustus of september 3 dagen naar Amsterdam en zal er zeker ook eens een kijkje gaan nemen.

    woensdag, juni 12, 2013

Geef een reactie

