Skip to content

Een mooie zomeravond in Twente: Twekkelo

naamloos-1020486

naamloos-1020488Truus Wijnen vroeg me een aantal routebeschrijvingen te controleren, voor de wandelgids, waar ze mee bezig is. En zo kwam het, dat ik dinsdag na een dag werken in Enschede  de wandelschoenen aantrok en een prachtige wandeling maakte in het plattelandsgebied van Twekkelo. 

naamloos-1020504

naamloos-1020503 naamloos-1020502 naamloos-1020498Ik heb genoten van een schitterende wandeling over kleine paadjes langs akkers, weilanden, beken en door bos. Zeer intrigerend vond ik de zouthuisjes, die ik overal zag.

naamloos-1020489 naamloos-1020508Erg mooi was het ook op landgoed Stroot.

naamloos-1020494 naamloos-1020493Het rook naar fluitekruid en meidoorn, en overal floten de vogels. Als toetje zag ik bij Kristalbad geoorde futen (geen verrekijker mee, helaas, maar er waren daar nog veel meer vogels te zien)

naamloos-1020507naamloos-1020514naamloos-1020512De routebeschrijving was uitstekend. Ben benieuwd of de andere wandelingen ook zulke juweeltjes zijn. Klik hier om naar de site van Truus te gaan , waar al diverse routes op staan.

Aanvulling: inmiddels is het wandelgidsje Twaalf Twentse tochten verschenen bij Uitgeverij Gegarandeerd Onregelmatig. Een aanrader. Klik hier voor meer informatie.

3 Reacties Post a comment
  1. Jan. , ligt vlak bij het FC twente stadion in Enschede

    donderdag, mei 30, 2013
  2. Mooie foto’s van een plekje waar ik nog nooit over hoorde.Wat is wandelen toch zalig hé Klaske

    donderdag, mei 30, 2013
  3. Twekkelo … nooit van gehoord, maar een mooie en gevarieerde omgeving is het zeker daar in Twenthe..

    donderdag, mei 30, 2013

Geef een reactie

