Skip to content

Leestip: Schemerspel

 Heb genoten van de nieuwste misdaadroman van Aroldur Indridason, een IJslandse schrijver. Ik zou graag willen, dat zijn boeken verfilmd werden, ik denk dat dit dan net zo’n goede serie zou kunnen opleveren als die van inspecteur Wallander.

Zijn nieuwste boek heeft Marion Briem als hoofdpersoon, en speelt zich af ten tijde van de WK match tussen Spassky en Fisscher in 1972 in Reykjavik.  Een onschuldige jongen wordt vermoord, Marion en haar collega zoeken de moordenaar. Geleidelijk kom je er achter, wat er zich op de achtergrond afspeelt. Een 2e lijn is het privé verhaal van Marion, die aan tbc geleden heeft. Het boek eindigt ermee, dat Erlendur, de hoofdpersoon uit eerdere boeken van de schrijver, ten tonele verschijnt. Dit alles tegen de achtergrond van Reykjavik, waar ik geweest ben, waardoor je je een beetje de sfeer kunt voorstellen.

Een aanrader, kon niet stoppen met lezen.

7 Reacties Post a comment
  1. Dat boek las ik ook en nog meer

    zondag, mei 26, 2013
  2. Van deze schrijver las ik Engelenstem, een wat bijzondere titel. Het boek uit 2002 was een jubileumuitgave van Bruna in 2008. Ook een heel mooi boek.

    zondag, mei 26, 2013
  3. Guusje lees dan ook van laxness onafhankelijke mensen, nobelprijs winnaar

    zaterdag, mei 25, 2013
  4. guusje #

    ga em lezen, ben ook gek van Ijsland en heb de vorige boeken ( trilogie van Jon Kalman Stefanson) ook zo genoten van die specifieke Ijsland-sfeer.

    zaterdag, mei 25, 2013
  5. Leuk , nu nog hier uitzenden

    zaterdag, mei 25, 2013
  6. Heb je suggestie genoteerd.Het lijkt inderdaad een spannend boek

    zaterdag, mei 25, 2013
  7. Bedankt voor je leuke boekentips, ik heb al een aantal op mijn te lezen lijstje staan. Deze schrijver kende ik niet, gegoogeld, en toen kwam ik dit tegen op wikipedia:

    Mýrin is in 2006 verfilmd door de IJslandse regisseur Baltasar Kormákur (bekend van de films 101 Reykjavík en Hafið). De regisseur Snorri Þórisson is bezig met Napóleonsskjölin.

    Dus je wens komt in vervulling!
    Groeten van Afke

    zaterdag, mei 25, 2013

Geef een reactie

