Skip to content

Architectuur

Er worden de laatste tijd of binnenkort nogal wat vernieuwde musea opgeleverd. Vaak levert dit spannende architectuur op, ik noem het wel eens de kathedralen van onze tijd. 1 naam kom ik de laatste tijd steeds tegen,dat is die van de architect Hubert-Jan Henket. Hij ontwierp het nieuwe Fries Museum in Leeuwarden, de uitbreiding van de Fundatie in Zwolle en nu las ik dat hij met Janneke Bierman ook getekend heeft voor het museumkwartier in den Bosch, waar Noordbrabants museum en Stedelijk museum Den Bosch een onderkomen delen, deels restauratie van het oude gouvernementspaleis, deels nieuwbouw. Kijk eens op http://www.biermanhenket.nl/

4 Reacties Post a comment
  1. Leuk is dat hè
    Ik kende hem alleen van de Fundatie en kom hem ook ineens overal tegen. In Trouw een artikel over musea in den Bosch, bij Afanja een link naar nieuwe Fries museum, en dan ga je googelen en zo zag ik ook dat hij in Zwolle aan buitenzwembad en Artez in oude ziekenhuis gewerkt heeften nog veel meer. Past ook in deze tijd, bestaande gebouwen veranderen/ combinatie van oud en nieuw. Ik vind het heel boeiend

    zaterdag, mei 25, 2013
  2. Zo lees ik bij jou over deze mij onbekende architect, en zo kom ik de naam overal tegen. Deze week stond een artikel in de Volkskrant – heb ik nog niet gelezen, en laatst las ik in een tijdschrift over de restauratie van het buitenzwembad in Zwolle, daar heeft hij aan meegewerkt zag ik aan de foto’s in de krant.

    zaterdag, mei 25, 2013
  3. Die man zijn bedje is gespreid.

    woensdag, mei 22, 2013
  4. Dat lijken me stuk voor stuk uitstapjes die met het huidige weer fijne dagen op kunnen leveren.

    woensdag, mei 22, 2013

Geef een reactie

