Skip to content

De tjiftjaf is terug

Vanochtend gelopen bij Wissel. Toen ik aankwam, zei Jenny , dat ze onderweg de eerste bosanemonen gezien had.Mijn reactie was, dat we vast vandaag ook de tjiftjaf zouden horen. En ja hoor, volop. Nu de fitis nog, misschien dit weekend, dan lopen we weer 2 dagen Deltapad, van Bergen op Zoom naar Goederede. Ik hoop op mooi weer.

Het heeft hier nog vrijwel niet geregend, alles ziet er nog dor uit, bruin gras, kale bomen. Maar als het binnenkort gaat regenen en warmer wordt, zal het heel hard gaan in de natuur. De merels bij mij in de tuin zijn sinds kort volop bezig. Zondag de klimop nog een beetje gesnoeid bovenaan, nu voorlopig maar af blijven, daar zit elk jaar wel een merelnest in.

5 Reacties Post a comment
  1. Gisteren begon druilerig en het bleef grijs tot 18.30 u. Maar … de tjiftjaf is terug! Eindelijk toch lente.

    maandag, april 15, 2013
  2. Nog niet, maar ik zal je laten weten wanneer ik hem hier hoor.

    vrijdag, april 12, 2013
  3. Zondag wordt het 20)° veel wandelplezier Klaske

    woensdag, april 10, 2013
  4. Dag Els
    Vandaag was voor mij ook 1e keer
    Jij woont net wat noordelijker. Misschien morgen?
    Groet Klaske

    woensdag, april 10, 2013
  5. Als je de tjiftjaf hoort is het voorjaar pas echt begonnen. Maar hier heb ik hem nog niet gehoord … :-(.

    woensdag, april 10, 2013

Geef een reactie

