Skip to content

Het Nedsym weer goed op dreef

Gisteren met Hans weer naar een concert geweest. Het Nederlands Symfonieorkest (voor mij toch nog steeds het Orkest van het Oosten) speelde voor de pauze het pianoconcert nr.1 met Ronald Brautigam op fortepiano. Prachtig samenspel tussen orkest en pianist. Na de pauze Symfonie nr. 4 van Mendelssohn (de Italiaanse). In het programmaboekje stond, dat de openingsmaten heel bekend waren. Ik dacht deze symfonie niet te kennen, ben niet zo bekend met de muziek uit de romantiek, maar dit was inderdaad heel bekend en prachtig. Ik vind het altijd heerlijk bij zo’n concert, dat je helemaal gevuld wordt met muziek. Jan Willem de Vriend bracht weer heel veel energie over op het concert, een genot om naar te kijken. Binnenkort komt de brochure voor het nieuwe seizoen weer uit. Donderdag is eigenlijk mijn sportavond, maar we gaan toch wel weer een aantal keren naar de donderdagserie van het orkest in Zwolle.

One Comment Post a comment
  1. Toch fijn hé klaske als men zo kan genieten van muziek.Ik zou muziek ook niet kunnen missen in mijn leven.

    zaterdag, april 6, 2013

Geef een reactie

