Skip to content

De ochtenkrant

Ik begin de dag altijd met het lezen van de krant bij het ontbijt. Gelukkig wordt deze al jaren heel stipt bezorgd, als ik om 6 uur naar beneden ga heb ik de brommer van de krantenbezorger al gehoord. Ik heb hier veel respect voor,de bezorgers gaan door weer en wind als anderen nog in bed liggen.

Afgelopen maandag echter geen krant. De krantenbezorger zal wel griep hebben dacht ik. Dus gebeld met de servicelijn van de Trouw, je krijgt dan te maken met een stemcomputer.  Het abonnement wordt met een dag verlengd, en je kunt de krant op de computer lezen. Dinsdag echter weer geen krant. Nu via de computer eea doorgegeven. Vervelend, want ben gehecht aan mijn papieren krant.

s Avonds echter een brief in de bus van de distributeur, dat de bezorger met spoed was opgenomen in het ziekenhuis, dat ze hun best deden de kranten correct te bezorgen, maar dat het dus wel eens wat later kon worden. En of we misschien iemand wisten, die interesse had voor het werk. Ik was blij met de brief, nu wist ik tenminste wat er aan de hand is, en dat leidt tot meer begrip. Hoop dat de bezorger snel weer opknapt. Woensdag nog steeds geen krant, raak al gewend aan lezen op de computer. Toen ik gisteren om 7 uur beneden kwam, lag hij echter op de mat. En vanmorgen werd ik om 3.45 wakker van de krant die bezorgd werd. Wat een service! Iemand doet nu 2 wijken, en dat met die kou. Respect!

3 Reacties Post a comment
  1. Ja, als je gewend bent aan zo’n dagelijks ritueel – er is niets zo lekker als een ontbijt met een papieren ochtendkrant ;-), dan ben je onthand het als het een keer anders gaat. Ik heb altijd respect voor de bezorger (m/v).

    vrijdag, maart 22, 2013
  2. Ik ben al geruime tijd niet meer afhankelijk van de krantenbezorger, het bevalt me prima om de Leeuwarder Courant op de iPad te lezen. In het weekend halen we nog eens 1 of 2 papieren kranten in huis, zodat we de krant ook nog eens kunnen opsnuiven en af en toe eens even lekker kunnen ritselen. Of dat dit weekend ook lukt, is maar zeer de vraag, want het wordt morgen wel errug koud. Alle bezorgers sterkte gewenst bij een gevoelstemperatuur van ca. Min 15.

    vrijdag, maart 22, 2013
  3. het lijkt allemaal zo gewoon Klaske tot er een kink in de kabel komt en de mens achter de job zijn taak even niet kan afmaken.Chapeau voor die kranten bezorgers.

    vrijdag, maart 22, 2013

Geef een reactie

