Skip to content

The Way, film over de Camino naar Santiago de Compostella

Via vrienden werd ik geattendeerd op de film “the Way” over een man, die na het overlijden van zijn zoon op de Camino naar Santiago de Compostella, besluit om zelf de tocht, die zijn zoon gestart is, af te maken. Hij vertrekt uit Saint Jean Pied de Port en loopt over de Camino Frances naar Santiago de Compostella. Dit was ook mijn eerste Camino, de beelden roepen herinneringen op van de mensen, die je tegen komt, de verhalen, die je deelt, de landschappen, het slapen in de refugio’s. Maar in de film is het enerzijds geromantiseerd (man strooit onderweg as uit van overleden zoon), blijft het naar mijn mening anderzijds allemaal aan de oppervlakte. Dat zal komen door mijn eigen ervaringen. Van mensen, die de Camino nog niet liepen, hoor ik dat ze deze film nog wel een keer zouden willen zien. Ik wacht er even mee, maar zal hem vast ook nog wel eens bekijken. Wie weet bij de jaarlijkse reünie van vrienden, die ik gemaakt heb op de Camino. We lopen elk jaar een dag met elkaar op, wisselen dan weer van alles uit en maken een wandeling. Pieter en Gerrie gaan dit jaar de Camino Primitivo lopen. Die staat ook nog op mijn verlanglijstje.

2 Reacties Post a comment
  1. Wandelen en lezen gaan me helaas steeds wat minder goed af, maar van een goede film op zijn tijd kan ik nog wel genieten. Dit lijkt me er zo één.

    donderdag, maart 14, 2013
  2. heb het genoteerd en zal het op mijn lijstje zetten.

    donderdag, maart 14, 2013

Geef een reactie

