Skip to content

Verlangen naar het voorjaar

Ik verlang zo naar het voorjaar, naar een lentezonnetje, fris groen, fluitende merels,bloemen, buiten lopen zonder jas of trui.
Het komt er aan, mijn moeder zei het gisteren ook al. Ik zie de merels in de tuin flirten en het wordt ook wat warmer. Maar vandaag toch weer een grijze dag, dus heb ik maar plannen gemaakt.

In april ga ik starten met het Noord-Hollandpad. Eerst een weekend van Noord naar Zuid over Texel, en van den Helder naar Julianadorp met overnachting bij Vrienden op de Fiets in Oudeschild, en later die maand de kop van Noord-Holland. De bollen zullen dan in bloei staan. Ga ik bij mijn moeder overnachten, laat ik me door mijn broer ophalen op zondag vanaf de Pishoek (als kind dacht ik altijd dat mijn vader die naam verzonnen had, maar heet echt zo) en kan ik dan mooi nog even tulpen plukken bij hem op het land om mee naar huis te nemen. Kan me er nu al op verheugen.

5 Reacties Post a comment
  1. DAg Afke

    Jouw site vormde voor mij de inspiratie om nu echt te plannen om dit pad te gaan lopen. Boekje had ik vorig jaar al gekocht. Heb er zin in !

    zaterdag, maart 9, 2013
  2. Ik heb het NoordHollandpad al gewandeld, de andere kant op, van Huizen naar Texel. Erg mooi, dus heel veel plezier gewenst met wandelen. De verslagen van onze wandelingen staan op mijn weblog: http://www.langeafstandwandelen.blogspot.nl

    vrijdag, maart 8, 2013
  3. Laat de lente maar komen ,ik ben er klaar voor en de natuur ook

    zaterdag, maart 2, 2013
  4. Als ik al die kleurtjes van de bollenvelden zo zie wordt ik helemaal dol.
    We verlangen allemaal naar het voorjaar en als het een beetje meezit, kunnen we er volgende week echt van genieten 🙂
    Morgen ga ik wandelen in Gorssel….de Ooievaarswandeltocht….eens kijken of de ooievaars het voorjaar al in de kop hebben.
    Fijn weekend verder.
    Groetjes, Ria.

    zaterdag, maart 2, 2013
  5. Ik verlang met je mee! Ook hier hangt al de hele week een dikke grijze wolkenmassa. Heerlijk, wat een kleurenpracht :-).

    zaterdag, maart 2, 2013

Geef een reactie

