Skip to content

Muziek om bij weg te dromen

Gisteren naar een Odeon de Spiegel in Zwolle voor een concert van het Nederlands Symfonieorkest. Thomas Zehetmair was zowel de solist als de dirigent. Het was een mooi concert. Na de pauze de zesde symfonie van Brucker. Muziek uit de romantiek heeft niet mijn voorkeur, maar als je er echt voor gaat zitten, en het een prachtige uitvoering is zoals deze keer (met veel klankleur en dynamiek), dan kan ik er wel van genieten. Bij het 3e vioolconcert van Mozart voor de pauze droomde ik echter helemaal weg. Prachtige muziek, geweldig gespeeld. Ik heb even gekeken in de kast, maar dit vioolconcert heb ik nog niet op cd, wel andere met Thomas Zehetmair als solist, dan met het orkest van de achttiende eeuw. Dat orkest gaan we net voor pasen beluisteren met de 78 jarige Frans Brüggen als dirigent in een Bachprogramma. Fijn dat zulke topmusici naar Zwolle komen.

No comments yet

Geef een reactie

