Skip to content

Met de jaren

Met de jaren
moet er veel worden weggegooid .
De gedachte bijvoorbeeld
dat geluk mild is en duurzaam
iets als een zuidelijk klimaat
in plaats van een blikseminslag
die levenslang gekoesterde
littekens achterlaat. 

Hanny Michaelis

2 Reacties Post a comment
  1. Ja Jan, dat is het mooie met dit soort gedichten, dat je er even op moet kauwen, over nadenken en er later nog weer eens aan terug denkt.
    Ik houd van poezie en spreuken. Mijn beppe verzamelde ze vroeger ook, we hebben een schrift met gedichten van haar. Ze verzamelde overigens ook foto’s van misdadigers, dan herkende je ze tenminste als je ze tegen kwam. Die map lag onder haar bed en heeft mijn broer geërfd.

    dinsdag, januari 8, 2013
  2. Nadat ik het even heb laten bezinken en de woorden in mijn gedachten nog eens heb laten klinken, kom ik tot de conclusie dat dit wel heel mooi gezegd is. En het klopt als een bus.

    dinsdag, januari 8, 2013

Geef een reactie

