Skip to content

Plint

Ik weet niet, of jullie wel eens van Plint gehoord hebben? Bij Plint draait alles om poëzie en beeldende kunst. Je kunt er prachtige posters, en kaarten kopen van gedichten in combinatie met een beeld. Maar ook hoofdkussens, en tafelkleden . Sinds kort hebben ze ook een betaalde app voor de mobiele telefoon, elke dag een ander gedicht met beeld. Mooi om de dag mee te beginnen. Ik kan de combinatie van beeld en gedicht niet met jullie delen, maar af en toe wel het gedicht van de dag. Zo ook vandaag

Daglicht 

Uit chaos van lakens en 
voorgevoel opgestaan, gordijnen
open, de radio aan, was
plotseling Scarlatti
heel helder te verstaan:
Nu is alles zoals het is geworden, 
nu alles is zoals het is
komt het, hoewel, misschien
hoewel, tenslotte nog in orde.

Judith Herzberg

2 Reacties Post a comment
  1. HAI Klaske
    Fijn dat je zo hebt genoten van het Nieuwjaarsconcert te Zwolle,lijkt mij fantastisch!!
    Enne ik bezit alle gedichten- boekjes van Judith Herzberg sinds vele Jaren genieten dus.
    Hartelijke groetjes van RIA uit Dordrecht

    zondag, januari 6, 2013
  2. Neen Klaske ik kende het niet en heb er zelfs nog nooit van gehoord.Maar alle dagen een gedicht zegt me wel wat.

    zondag, januari 6, 2013

Geef een reactie

