Skip to content

Nieuwjaarswandeling

De eerste wandeling van het jaar. Na weken op woensdag met andere zaken bezig geweest te zijn, liep ik weer eens mee vanaf de Berghoeve bij Wissel. We waren met z’n drieën. Zonnig weer. Omdat het erg nat is als gevolg van de vele regen de afgelopen tijd, liepen we buiten om, dus via Wisselse Veen, daarna door het bos, tot slot na een heideveldje weer afdalen naar het Wisselse Veen, een weiland doorkruisend (met toestemming van de boer, ze hebben er vorige week nog weer een kerstkaart gebracht) . Een pracht wandeling.
Geen foto’s, dus jullie moeten het met de woorden doen: laag staande zon, gouden gloed, kale eikenbomen, natte weilanden,  nieuwjaarskletspraatje met Bert, die we tegen kwamen (liep vroeger met ons mee),6 reeën, een buizerd, bloeiende boterbloem,paardjes in het bos, witte veertjes in beukentakken (is hier de havik, die ze vorige week zagen bezig geweest? ) , veel gele trilzwam op eikentakken, die ene gekraagde aardster staat er nog steeds, weerspiegeling van wolken in de plassen, schaapskudde, herdershonden, kramsvogels in de verte. Een “gewone” woensdagwandeling, maar wat kan “gewoon” toch mooi zijn.

6 Reacties Post a comment
  1. Zo’n beeld-beschrijving heeft ook wel wat. Kun je er zelf nog van alles bij bedenken. Zoiets als een mooi boek lezen…..en als je dan de film ziet valt het tegen omdat jezelf de meest mooie beelden er bij bedacht had.
    Maar ja, 1 of 2 berichtjes is goed, daarna gewoon weer met foto’s neem ik aan?

    zaterdag, januari 5, 2013
  2. Nee dat heb ik nog nooit gedaan

    donderdag, januari 3, 2013
  3. Hou je de loopkilometers ook bij??

    donderdag, januari 3, 2013
  4. Ik kan het me allemaal goed voorstellen Klaske maar een foto zegt soms meer dan 100 woorden.Voornaamste is dat het een fijne wandeling was en daar ben ik van overtuigd toen ik je verslag las.

    woensdag, januari 2, 2013
  5. Niet altijd heb ik de camera mee, woensdags lopen we ook voor de conditie. Maar er is altijd zoveel te zien. Als je er maar voor open staat. Jij hebt dat ook Jan, ik geniet altijd weer van je blog.

    woensdag, januari 2, 2013
  6. “6 reeën, een buizerd, bloeiende boterbloem,paardjes in het bos, witte veertjes in beukentakken, veel gele trilzwam op eikentakken, die ene gekraagde aardster staat er nog steeds, weerspiegeling van wolken in de plassen, schaapskudde, herdershonden, kramsvogels in de verte …”
    En dat alles noem jij “gewoon” …
    Toch jammer dat je daar niet gewoon wat foto’s van hebt gemaakt. ;-(

    woensdag, januari 2, 2013

Geef een reactie

