Skip to content

Naar de film: Intouchables

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRevv-UkqHq8GjtBPG_aHdA6QEEU5nGg_9D-sjj4KpVDQI_vxEJVrijdag ging ik met vriendinnen naar de film bij ons in het dorp, Intouchables. Een prachtige film over de rijke parijzenaar Philippe  met hoge dwarslaesie na een ongeval (verlamd aan armen en benen) , die een hulp zoekt. Er komt een jonge senegalees uit een voorstad solliciteren, niet met de bedoeling een baan te krijgen, maar om zijn uitkering veilig te stellen. Driss, die net een half jaar in de gevangenis heeft gezeten, krijgt de baan echter toch. Hij benadert zijn baas niet als zielig, brengt vreugde in zijn leven en  hoe ongelijk ze ook zijn, er ontstaat een vriendschap tussen de 2 mannen met vele hilarische momenten, en ook momenten van ontroering. Vooral aan het eind is het een feel good movie, als de verlamde man zijn penvriendin ontmoet en je uiteindelijk te zien krijgt, dat ze getrouwd zijn. Gebaseerd op een waar gebeurd verhaal.

3 Reacties Post a comment
  1. Dinie wat mooi dat je deze film gekocht hebt. Wij vinden hem indrukwekkend en ook om te lachen. Het is waar gebeurd , de hoofdrolspelers waren bij Ivo niehe gisteren op tv
    Ik wens je vast goede kerstdagen toe
    Hartelijke groet Klaske

    maandag, december 10, 2012
  2. dinie wagemans- beltman #

    Dag Klaske,
    Ik lees met regelmaat jou verhalen, geniet er erg van.
    Onlangs las ik over jou bezoek aan de film Intouchables, na aanleiding van jou verhaal heb ik deze film gekocht. Mijn kinderen, 5 stuks, allemaal verwonderd, Mam wat leuk dat je deze film hebt gekocht, hoe kom je op het idee? We gaan hem samen kijken met kerst, de kinderen kunnen bijna niet wachten. Ben benieuwd. Klaske ik blijf van je wandelingen, foto’s en verhalen genieten, dank je hiervoor!
    groeten dinie

    maandag, december 10, 2012
  3. Kijk, zo’n positieve recensie daar heeft een mens wat aan.
    Toevallig heb ik onlangs een app op mijn iPad geïnstalleerd, waarmee ik gratis naar ‘Intouchables’ kan kijken. Het beeld zal wat minder indrukwekkend zijn dan in de bios, maar huldig nog altijd het credo “Wie het kleine niet eert’ …
    Na jouw logje ga ik er een dezer dagen zeker naar kijken. Dank hiervoor!

    dinsdag, december 4, 2012

Geef een reactie

