Skip to content

Schrijven

Als kind droomde ik er van schrijfster te worden van boeken. Het is er niet van gekomen. Maar een weblog is een goed alternatief. En ik krijg af en toe heel leuke reakties. Zo kreeg ik vandaag onderstaande mail:

Reaktie: Al voor 3 november jl, de natuurwerkdag in het Kootwijkerzand, had ik bij toeval, je schitterende dagboek ontdekt. Gelezen ook, natuurlijk.
We spraken erover op die 3e november; ja, ik was de mevrouw, die appeltjes uitdeelde,in het rode jasje en jou meteen herkende en je aansprak en complimenteerde.
Dat complimenteren wil ik blijven doen. De manier waarop je met taal omgaat, niet alleen natuur teksten weet te treffen, maar ook de juiste woorden kiest voor de uitstapjes binnen de cultuurrijkdom, die jij eveneens een warm toedraagt en er gelukkig nog wel is in ons land.
Of het nu over Bach of Part gaat of over muziek waar je maar niet genoeg naar kunt luisteren…; je tekst landt bij me, recht in ’t hart. Om maar te zwijgen over je sublieme foto’s. Wat een fotografisch oog voor schoonheid in al haar facetten, gevoel voor kleur en schakering. Detaillering niet te vergeten. Je dagboek straalt levensoptimisme en vreugde uit.
Dank daarvoor.
Trudy

Jullie snappen, dat ik hier erg blij van werd, en ook een beetje verlegen. Wie weet, komt dat boek er ook nog eens.

6 Reacties Post a comment
  1. Wat leuk deze mooie reactie, dan groei je……. Je hebt het verdient, ik geniet ook altijd van je mooie verhalen, tips en foto’s.

    groet Wil

    zondag, december 9, 2012
  2. Klaske, het compliment van Trudy gaat over JOUW weblog – ik weet hoe moeilijk het is om een compliment in ontvangst te nemen ;-).

    dinsdag, december 4, 2012
  3. Dik verdiend Klaske..Ik kom ook graag naar je foto’s kijken en geniet van alle uitleg en dat zal voor de meeste mensen die je blog bezoeken wel zo zijn ,anders bleven de mensen niet telkens terugkomen om te genieten van je werk.

    dinsdag, december 4, 2012
  4. Terecht dat je blij bent met zo’n egostrelende reactie, want je hebt een prachtig weblog, waar ik sinds enige tijd ook regelmatig met plezier even om het hoekje kijk. Zowel je teksten als de (landschaps) foto’s zijn zeer de moeite waard. Maar eh … nu niet meteen naast je wandelschoenen gaan lopen, hè … da’s te koud in deze tijd van het jaar. 😉

    maandag, december 3, 2012
  5. Hendrika, het compliment kan ik teruggeven naar jou. Ik lees met veel plezier je verhalen over het boerenleven, en bekijk je mooie foto’s. Beleef de seizoenen met jullie mee. En voor de mensen zonder boerenachtergrond is je weblog denk ik helemaal geweldig, je weet de boerenstand heel goed te vertegenwoordigen.

    maandag, december 3, 2012
  6. Zo’n groot compliment heb je meer dan verdiend!! Ik kan de woorden alleen maar onderschrijven, ik lees altijd met veel plezier je verhalen en kijk – met bewondering – graag naar de bijbehorende illustraties. Je reisverhalen lees en bekijk ik vaak meerdere keren en dan ontdek ik altijd weer nieuwe dingen. Ga maar lekker zo door :-D!!

    maandag, december 3, 2012

Geef een reactie

