Skip to content

Natuurwerkdag

Zoals elk jaar op de eerste zaterdag van november hebben Tonny en ik meegedaan met de natuurwerkdag bij de locatie Kootwijkerzand van Staatsbosbeheer. We waren met ca 350 personen, veel bekende gezichten (er zijn veel vaste vrijwilligers) en heel veel jongeren. Na een dag werken in de miezerregen hadden we een groot gebied vrij gemaakt van dennenopslag. Geweldig wat je met elkaar kunt doen op een dag. En zoals elk jaar geweldige sfeer.

Jammer van de regen, maar dat is niet anders. De hele dag regenpak aan, en niet te lang lunchen, anders werd je koud ondanks warme soep en houtvuur. Er kon ook nog gratis gezwommen worden bij de buren, bungalowpark Berkenhorst. Met de lunch vertrokken dan ook veel kleine kinderen naar het zwembad. Beter ook, zo houd je het leuk en dan komen ze misschien volgend jaar weer. Wij in elk geval wel. Ik heb het even nagekeken, in 2006  ben ik voor het eerst mee geweest. Vorig jaar zat ik op de Lofoten, verder ben ik elk jaar mee geweest, dus dit was de 6e keer voor mij, voor Tonny de 8e keer.

Geen foto’s gemaakt deze keer, de camera bleef door de regen in de rugzak. Hopelijk is het morgenochtend, als we gaan wandelen, droog. Heb nog helemaal geen herfstfoto’s gemaakt door mijn Jordanië reis. Werd overigens vandaag wel herkend door een mevrouw, die mijn blog volgt. Leuk!

3 Reacties Post a comment
  1. Compliment voor het harde werken in de regen!

    groet Wil

    vrijdag, november 9, 2012
  2. Hulde voor jou en alle andere vrijwilligers die zich gisteren (en wellicht nog meer dagen) hebben ingezet voor het natuurbehoud.

    zondag, november 4, 2012
  3. Prachtig Klaske dat verdient heel veel respect

    zaterdag, november 3, 2012

Geef een reactie

