Skip to content

Boeken: “ik woonde in een grot”

Vooruitlopend op mijn reis later dit jaar naar Jordanië, waar ik o.a. Petra hoop te bezoeken, las ik het boek “ik woonde in een grot”van Marguerite van Geldermalsen.
Als jonge vrouw uit Nieuw Zeeland raakte ze verliefd op een bedoeïen uit Petra, die daar in een grot woonde. Ze trouwde met hem, en vertelt over haar haar dagelijks leven tussen de bedoeïenen. Het was een geslaagd huwelijk, wat ruim 20 jaar duurde en tot een einde kwam door het overlijden van haar man. In het boek geeft ze een kijkje met westerse blik in het leven van de mensen daar. Ik had me niet zo kunnen aanpassen. Op het laatst vond ik het wel wat langdradig worden. Inmiddels wonen de bedoeïenen in Petra niet meer in de grotten, ze zijn gedwongen te verhuizen.
Verheug me erg op de komende reis, combinatie van wandelen en cultuur met HT wandelreizen.

4 Reacties Post a comment
  1. Hallo Klaske
    Zo te zien en te lezen ben je nog steeds erg reislustig en Jordanie lijkt me fantastisch !!
    Ik ga het boek van Marguerite meteen lenen uit de Biblotheek.
    Vanaf 2 Oktober ben ik 10 dagen in Hotel Alpina Tschiertschen !!
    Hartelijke groetjes van. RIA uit. Dordrecht

    donderdag, september 27, 2012
  2. Ik heb een vriendin die in Petra geweest is ,ze spreekt er nog over.Mag ik je alvast prettige voorbereidingen wensen en later een pracht reis.

    maandag, september 24, 2012
  3. Veel plezier daar, Klaske. Ik kijk nu al uit naar je verslag in woord en beeld.

    zondag, september 23, 2012
  4. Hoi Klaske, Ik weet niet precies wanneer je vertrekt, maar wens je nu alvast een heel mooie reis! Groet, Els.

    zondag, september 23, 2012

Geef een reactie

