Skip to content

Süskind

 Het filmseizoen is weer begonnen bij de Eper Filmkring. Vanavond zag ik de film Süskind, over een Joodse man, die voor de Joodse Raad ging werken bij de Hollandse Schouwburg, en daar, terwijl hij leek te collaboreren met de Duitsers, samen met anderen circa duizend kinderen wist weg te sluizen naar onderduikadressen.
Toen ik naar het Kulturhus liep, vroeg een man mij, of ik wel zakdoeken bij me had, want het was een zielige film. Een zakdoek heb ik niet nodig gehad, beklemmend was de film wel, al was het de zoveelste film over de tweede wereldoorlog. Het blijft elke keer weer vreselijk en aangrijpend, wat er gebeurd is. Dit is het verhaal van de nederlandse Schindler (van de film Schilndlers List) . Mooie vioolsolo van Janine Jansen aan het einde.

No comments yet

Geef een reactie

