Skip to content

Je angst overwinnen

Ik had het gehoopt en ook wel een beetje verwacht: dat mijn neefje van 7 zijn grote angst voor honden zou overwinnen door een paar dagen bij mijn zus met Rotweiler te logeren. Tot nu toe moest de hond altijd opgesloten worden, als hij kwam, want hij was echt erg bang voor honden. Maar 2 dagen lang is niet te doen, en Sita is echt een lieve hond. Vanmiddag zag ik de hond bij de familie in het gras liggen en mijn neefje stond erbij. Had met zijn zus gespeeld met de hond, en aaide hem voorzichtig. Ik vroeg hem hoe het kwam, dat hij nu niet bang meer was. Hij vertelde, dat ze aan tafel zaten, en de hond er bij kwam liggen en niks deed. Hij weet dat hij niet zo maar honden moet gaan aaien, ” eerst aan het baasje vragen”, maar mooi dat hij een stuk over zijn angst voor honden heen is.

5 Reacties Post a comment
  1. Fijn voor je neefje!

    groet Willie

    zondag, augustus 26, 2012
  2. piet bakker #

    Je snapt wel dat dit stukje mij erg aansprak !! ;-))

    maandag, augustus 20, 2012
  3. guusje heemskerk #

    mag Piet ook een keer komen logeren???

    Groet,G. Heemskerk

    maandag, augustus 20, 2012
  4. Tof dat hij de angst overwonnen heeft maar kinderen best nooit alleen laten met honden.Er kan altijd wat gebeuren.

    zondag, augustus 19, 2012
  5. Mooi dat het mannetje zijn angst heeft overwonnen, maar de toevoeving dat hij weet dat hij niet zomaar honden mag aaien, doet me deugd. Want juist daar gaat het nog wel eens mis, typische gevalletjes van ‘overdaad schaadt’.
    En dan nog even dit: bij een temperatuur van nog steeds 23,9 graden is het nu (21:51 uur) echt heerlijk toeven op het terras. 🙂

    zondag, augustus 19, 2012

Geef een reactie

