Skip to content

Waarnemingen: snor en breedbladige wespenorchis

We begonnen vandaag een half uur eerder te wandelen. Dat kwam goed uit, want het werd erg warm. Ons gebruikelijke rondje omgekeerd gelopen, zodat we de open stukken door Wisselse veen eerst hadden en als laatst door het bos op landgoed Tongeren liepen. Vlak bij de Berghoeve hoorden we de snor . Het geluid lijkt wel wat op een wekkertje. Altijd even nadenken of het niet de sprinkhaanzanger is, dat geluid lijkt er wel wat op, maar vlgs mij was het toch echt de snor.
Het was weer een mooie wandeling op deze warme dag. Onderweg ruikt het lekker , o.a. naar hooi. De hei begint ook te kleuren, evenals de vossenbessen. Bosbessen zijn er niet veel. In het bos zagen we dat de breedbladige wespenorchissen inmiddels  mooi bloeien. Misschien ga ik nog een keer terug met de camera, met de telefoon fotograferen blijft toch behelpen. Maar zo kunnen jullie toch mooi een deel van de plant zien.

3 Reacties Post a comment
  1. Pracht van een opname van de wespenorchis

    donderdag, juli 26, 2012
  2. Die brede wespenorchis is idd bijzonder om te zien. De plant is zo groot dat de meesten vaak niet eens doorhebben dat het een orchis is. Hier in de Hof van Twente zie je ‘m ook her en der nog staan in de bossen van de landgoederen. Ik zal er de komende tijd weer wat beter op letten.

    donderdag, juli 26, 2012
  3. Knap hoor, om met deze warmte nog een wandeling te maken. Daar is het mij nu toch echt wat te warm voor, maar je hebt wel gelijk: op de juiste plekken is het hier en daar een lust voor het oog en de neus. Ik heb gisteren ook her en der die ouderwets hooigeur opgesnoven. Heerlijk!
    Van een snor had ik nog nooit gehoord. Aan het vogel had ik dan ook niet meteen gedacht, eerder aan Swiebertje’s vriend Bromsnor … 😉

    woensdag, juli 25, 2012

Geef een reactie

