Skip to content

Hemelvaartsdag

Vandaag een mooie dag. Eerst dauwtrappen met Marion, om half 7 was ik bij haar en gingen we op de fiets naar de IJssel (handschoenen aan, het had licht gevroren), waarbij we van Welsum naar de pont naar Wijhe fietsten. Daar ontbeten , met de pont over, en langs de andere oever richting Duurse waarden. Met kozakkenveer weer naar Veessen en zelfde route terug. Prachtige fietstocht. Als je zo vroeg vertrekt, nauwelijks auto’s en motoren op de weg. Heerlijk . Geen foto’s gemaakt, fietsen leent zich daar niet voor vind ik.

’s Middags naar Friesland. Mijn nichtje werd 5. In de tuin gezeten met open haard aan. De eerste bbq van het jaar. Gezellig samen. De familieleden van mijn zwager waren bijna allemaal met de boot gekomen, zoals een ander met de fiets komt. Terug even gestopt voor wat foto’s van de weilanden vol bloemen. Wat is Friesland mooi.

Terug een andere route genomen dan gebruikelijk. Zag altijd het bordje verwijzend naar de pont naar Langweer. Deze keer deze route genomen, en met de de pont over een kanaal, door dorpen gereden, waar mijn beppe het altijd over had. Liggen heel dicht bij elkaar: Langweer, Teroele, Idskenhuizen. Bij Teroele kwam ik langs een heel klein kerkhofje met klokkenstoel. Even gestopt. Mijn overgrootouders en betovergrootouders bleken hier te liggen. Heel bijzonder om daar dan zo bij stil te staan. Vredige plek, ze liggen daar goed.

2 Reacties Post a comment
  1. Hannie, ik ben ook met stamboom bezig geweest. In Nederland kan je tegenwoordig heel veel op internet uitzoeken.
    Ik vind het achteraf wel jammer, dat de verhalen van mijn beppe nooit opgeschreven zijn. Ze kon prachtig vertellen, maar of het allemaal klopte?

    donderdag, mei 17, 2012
  2. Hannie #

    Leuk dat je nog een verhaal kan vertellen over over- en betovergrootouders en daar dan ook nog leuke foto’s bij zet. Ik heb daar totaal geen beeld van omdat mijn groot- en overgrootouders laat staan betovergrootouders, het woord alleen al, ver weg in Indonesië moeten liggen. Ik realiseer me steeds meer dat ik geen “oude” geschiedenis heb omdat alles bij het teruggaan naar NL verloren is gegaan. Ik ben wel eens met de stamboom bezig geweest maar dat liep op niets uit omdat in Indonesië alles niet zo goed werd bijgehouden. Jammer, het zij zo.
    Vond het daarom zo leuk om dit van je te lezen. Groetjes

    donderdag, mei 17, 2012

Geef een reactie

