Skip to content

Winterwandeling in het Kroondomein

Vandaag waren we met een grote groep wandelaars, 12 mensen en 1 hond. De omstandigheden voor onze wandeling in het Kroondomein waren dan ook ideaal, zon en sneeuw. Wat wil je nog meer op een winterwandeling. 

We startten bij de parkeerplaats aan de Elspeterweg, tussen Vaassen en Elspeet. We liepen de route, die we in januari met Jannie ook al liepen, met voor de liefhebbers (4 mensen en 1 hond) aan het slot nog een rondje langs de sprengen. Het was een prachtige wandeling door een besneeuwd bos met hoogte verschillen , een soort heuveltjes (het verhaal gaat, dat hier vluchtgangen vanuit paleis het Loo uitmonden), een koffie stop bij de schildershut van Wilhelmina, en 7 edelherten,welke we zagen lopen. Een heerlijke wandeling van ca 17 km.

Onderweg naar het startpunt even gestopt op de Vaassense binnenweg. Had vanmorgen vanuit huis ook al gezien, dat de lucht achter de huizen mooi rood was door de opkomende zon.

Het was weer voor een muts. Die waren er dan ook in verschillende soorten/

Ik was niet de enige fotograaf, ook Dini en Nera legden de winterpracht vast.

Tot slot met een klein groepje nog even langs de sprengen. Die bevriezen niet snel, het is kwelwater, wat warmer is. Fijn voor de ijsvogels. Het water is ijzerhoudend, dat zie je aan de roestbruine kleur op de bodem.

We kijken terug op een prachtige wandeling. Ik hoop dat de winter nog even aanhoudt.

5 Reacties Post a comment
  1. Sinds er sneeuw is gevallen kon ik noodgedwongen nog niet echt op pad. Dat spijt me wel, want aan jou foto’s te zien is het sprookjesachtig mooi in het bos.
    Fijn dat ik hier even kon ‘snuiven’ aan de winterse sfeer in het bos. Maar het blijft behelpen, hopelijk is morgen in de loop van de dag de auto weer rijklaar.

    maandag, februari 6, 2012
  2. Wat leuk Carin dat je op mijn weblog belandt bent. Dank voor je reaktie. Tot ziens, Klaske

    zondag, februari 5, 2012
  3. Carin #

    Klaske,

    Wat een prachtige foto’s maak je een ontzettende leuke weblog. Nog veel onderwerpen te gaan zag ik, maar dat komt goed. Met plezier lees ik je verhaaltjes.

    Carin

    zondag, februari 5, 2012
  4. Wat een prachtige gezonde wandeling met mooie fotoreportage

    zondag, februari 5, 2012
  5. Vlgs mij raakt iedereen in een goed humeur door dit stralende winterse weer :-D. Je foto’s roepen bijna een kerstsfeer op.

    zondag, februari 5, 2012

Geef een reactie

