Skip to content

Balsem voor de ziel

Steeds vaker lees je over de gunstige uitwerking van natuur op de gezondheid van mensen. Alleen al het kijken naar een plaatje schijnt te helpen. Wandelen in de natuur helpt dan dubbelop, helemaal in de sneeuw met zo’n winterzonnetje als vandaag.  Ik ben erg blij met de sneeuw, die gisteren gevallen is. Je wordt er vrolijk van, alles ziet er prachtig uit. Heerlijk om vanuit huis een wandeling in de omgeving te maken, Schotweg uit, naar het bos.


In de zon is de sneeuw op de takken al grotendeels gesmolten, in het bos is dat echter nog niet het geval. Veel wandelende mensen, die ook genieten, maar ook paden, waar je helemaal alleen loopt.

En in het bos een meertje, waar mensen een baan geveegd hebben.  Ik heb met genoegen staan kijken, vooral leuk om te zien, hoe kinderen hun best doen om het schaatsen onder de knie te krijgen.

Morgen weer wandelen in het bos, dan in het Kroondomein. Minder kans op zon, maar wie weet boffen we weer.

8 Reacties Post a comment
  1. Mooie winterse reportage.

    Ik was 2 dagen weg naar Haspengouw..ook daar 10 cm sneeuw.Foto’s volgen nog

    zondag, februari 5, 2012
  2. Geniet er van!

    zondag, februari 5, 2012
  3. Jan, groot gelijk. Als het lukt elke dag even beweging buiten, dat is goed voor je en je geniet er meteen van. En wij genieten mee door je foto’s.

    zondag, februari 5, 2012
  4. …Balsem voor de ziel …
    Dat heb je heel mooi gezegd.
    Ik heb met mijn neuroloog de deal kunnen maken, dat hij me niet naar de sportschool stuurt zo lang ik -zo mogelijk- dagelijks een fotokuiertje maak om mijn bewegingsapparaat soepel te houden.
    Dat gaat niet altijd even makkelijk, maar met dit “sierlik winterwaar” kost het mij als kind van de winter geen enkele moeite.
    Goed weekend verder, geniet ervan!

    zaterdag, februari 4, 2012
  5. Wat een prachtige dag vandaag, ik denk dat heel veel mensen genoten hebben!

    groet wil

    zaterdag, februari 4, 2012
  6. Hele mooie winterplaatjes! En dan te bedenken: zo dicht bij huis!
    Fijne wandeling morgen!!!!!

    zaterdag, februari 4, 2012
  7. Het is heerlijk en gezond winterweer, mooier kun je het niet bedenken. Bij jou ligt aanmerkelijk meer sneeuw, hier slechts een miniem laagje poedersneeuw; vind ik overigens helemaal niet erg… .

    zaterdag, februari 4, 2012
  8. piet bakker #

    Ja, prachtig dat winterkleed! Wij zijn ook net terug van een wandeling………

    zaterdag, februari 4, 2012

Geef een reactie

